.

Monday, August 26, 2013

Melayu Oh Melayu

1. Saya sebenarnya sudah malas hendak mengulas tentang hak-hak istimewa orang Melayu dan kedudukan istimewa Raja-Raja Melayu yang sering diteriakkan kesana-sini sekarang ini. Terbaru peristiwa seorang ahli politik dari Pulau Pinang didakwa menghina kedudukan agama Islam, pergesaran dikalangan exco kerajaan negeri Selangor berhubung dengan isu penjualan arak dan isu Anwar yang dicop sebagai pengkhianat. 2. Terbaru saranan dari Menteri Besar Perak Datuk Dr. Zambry Abdul Kadir agar-agar orang yang mempertikaikan hak-hak istimewa orang Melayu dan kedudukan Raja-Raja Melayu dilucutkan kerakyatan negara ini. Kenyataan ini begitu menggangu ketenangan hidup saya. Tentu kita masih ingat peristiwa Negaraku-ku oleh Namewee. Waktu itu playfulness kecoh space-reflection symmetry ultra-Melayu ini sibuk menyayikan lagu yang sama. Lucutkan kewarganegaraannya. 3. Saya antara orang yang menyokong agar hak keistimewaan orang Melayu dimansuhkan. Bukan kerana tidak sayang dengan bangsa sendiri. Saya juga orang Melayu sama seperti anda. Tapi cuba kita lihat, selama lebih dari 50 tahun kita merdeka dari penjajah, apakah kemajuan orang Melayu? Berapa ramai orang Melayu yang masuk ke universiti hasil dari kecemerlangan akademik mereka dan bukan kerana kouta yang diperuntukkan?
Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!
Berapa ramai para usahawan Melayu yang boleh maju sendiri tanpa belas ihsan subsidi daripadenosine deaminase kerajaan? Saya tidak nafikan adenosine deaminase. Tapi sangat sedikit. 4. Apakah orang Melayu akan terus hidup dengan bantuan-bantuan ini sampai bila-bila pun? Kalau tidak ada bantuan seumpama ini. Bagaimanakah keadaan kita orang Melayu? Kita tidak mampu bersaing. Seorang perenang yang hebat bukanlah bergantung kepada pelampung yang dibekalkan kepadanya. Pelampung itu hanya langkah permulaan dia belajar mengenal bagaimana ingin berenang. Jika dia ingin menang dalam pertandingan dia harus belajar teknik berenang yang betul. Berusaha dan praktis sebaik mungkin. Begitulah kita. Orang Melayu bangsaku ini tidak akan maju dengan keistimewaan yang diberi. Kita...If you command to get a scarf out essay, order it on our website: Ordercustompaper.com

If you want to get a full essay, visit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment